Sjukhusvistelse



För första gången igår slog det mig att jag inte är odödlig som jag förut trott..
Allting kan hända och det händer väl när man som minst anar det visst. 
Den sista tiden har jag haft massa huvudvärk varje dag i 2veckor, visst slog det mig själv att detta inte ska vara av det vanliga.. men eftersom man tror att man klarar av allt så tänkte jag att det kommer gå över av sig själv så småning om..
Det small till ordentligt i nacken igår kväll och pang fick jag blixt huvudvärk.. Misstankarna om att det va en blödning var ganska stor så dom gjorde alla olika neuvrologiska blodprover, CT-röntgen och halskots-röntgen. 
Från 2o.3o igår kväll fick jag ligga med en -"nack-fixerings-krage" och herre min gud..om det inte va obehagligt innan haha. Mina prover visade bra så gjorde med röntgen bilderna, fick dock inte ännu ta av mig kragen så låg med den på fr.om igår kväll fram till kl. 8.4o imorse.
Dom gjorde även en stroke utredning och det va jag för frisk för att ha drabbats av haha så det svaret visade negativt. 
kl.13.3o idag meddelade dom mig att jag hade en svag kotförtjutning i nacken som även låg och tryckte på en nerv som därav orsakade "blixt-huvudvärken" och därmed inflammation i nack rosetten. PUUUH.. Är nu äntligen hemma igen med positiva nyheter.
Jag har givetvis jätte ont,men efter att ha legat inne på neurvkirurgen och sett allt där, så va jag mega frisk.
Stackars människor.. jag va framme och hjälpte dom hela tiden och hade jätte dåligt samvete för att jag faktiskt tog upp en plats där, vilket öde..
För första gången ger jag otroligt bra kritik för sjukvården, dom har behadlat mig med jätte bra omtanke.

Tack till er alla som bryr er, för era samtal,sms och inlägg det värmer jätte mycket i hjärtat av att veta att det verkligen är så många runt omkring mig som bryr sig så mycket!! Nu vet ni också att jag mår bättre Tack igen till er!!!












Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

men jösses vännen, vad du har råkat utför.

Men vad skönt att allt var bra med dig!!

Ta hand om dig!!

Massor av kramar!!

2010-03-31 @ 16:17:43
URL: http://grodansdagbok.blogg.se/
Postat av: sandra

skönt att allt är bra med dig.... puss & kram

2010-03-31 @ 22:46:28
Postat av: sazza

ja om man bara visste :S men det är bättre,lire vila och lite ro sen är ja på benen igen :)

kramis

2010-04-01 @ 00:53:29
URL: http://saazzaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0